REZERVACE: +420 777 883 444
REZERVACE: +420 777 883 444
30
11
2018

6 TIPŮ, jak si vyrýsovat břišní svaly?!

Vyrýsujte si břišní svaly!

I když si to mnoho lidí možná nepřizná, je krásné a vyrýsové břicho často nejdůležitější důvod, proč lidé začínají držet diety a aktivně se pohybovat. Dnes si ukážeme pár triků a tipů, jak ideálně břicho vyrýsovat a posílit. 

  1. Každá dieta začíná v kuchyni a u hubnutí břicha to platí dvojnásob. Břicho patří mezi tzv. “rizikové” partie pro obě pohlaví. Rozumíme tím místo, pro které je ukládání tuků nejpřirozenější a dochází k němu velmi jednoduše. U břicha navíc platí, že nejde jen o podkožní tuk, ale i tzv. “vicerální” tuk, který obaluje lidské orgány. Pokud tedy usilujete o krásné a definované svaly na břiše, je nutné brát v potaz hlavně vaše stravovací návyky.
  2. Tvary vašich břisních svalů jsou stejně jako tvary všech ostatních svalů dány do jisté míry geneticky. Často se můžete na internetu setkat s fotkami vyrýsovaných břišních svalů různých tvarů, které jsou více či méně estetické pro vaše oči. Pravda je bohužel taková, že genetická výbava jedince nelze ovlivnit do té míry, jestli se vám na břiše objeví sixpack, nebo třeba cihliček pět, osm nebo jiný počet. 
  3. Při cvičení břicha stejně jako u jiných svalů je nutné brát v potaz typ cvičení, který je pro váš cíl vhodný. Pokud vám jde o krásnou definici břišního svalstva a nevadí vám, že svaly nebudou velké objemově, je vhodné cvičit spíše s vlastní vahou. Pokud naopak chcete spíše větší svaly, aby cihličky šly vidět a neměli jste pocit z plochého břicha, je vhodné zapojit cviky se zátěží. Pro většinu lidí je však vhodné v jistém poměru oba dva typy cvičení kombinovat a získát to nejlepší z obojího. 
  4. Nezapomínejte na cvičení hlubokého stabilizačního systému (HSS). Při cvičení nejde jen o krásné tělo esteticky, ale i o jeho funkčnost. Tu docílíte cvičením svalů, které se nachází ještě pod těmi, které jsou pak viditelné pro naše oči. Hluboké svaly sice nejdou vidět samy o sobě, ale jejich posílením zlepšíte zapojení svalů, které vidět jdou a tím i celkově hezčí proporce.
  5. U cvičení břicha je nejdůležitější dýchání! Při správném dýchání zapojíte svaly břicha mnohonásobně více. U cvičení břicha jde o vyprázdnění hrudníku a břicha od vzduchu a poté jeho kontrakci. Při správném cvičení břicha vydechujete hluboce a při samotné kontrakci máte v těle co nejméně vzduchu a tím opravdu svaly břicha zapojíte. 
  6. Cviky na posílení břicha dělíme na několik kategorií. 

Cviky zapojující příčný břišní sval (m. Transversus abdominis)

Cviky zapojující přímý břišní sval (m. Rectus abdominis)

Cviky zapojující šikmé břišní svaly (m. obliquus externus/internus abdominis) 

V příštím článku si ukážeme jednotlivé příklady cviků pro každou z částí břicha a jakých chyb se vyvarovat.

Autor: Sebastián Beneš